הסל שלי (

0

)

העגלה שלך ריקה.

בואו למצוא את השטיח המושלם עבורכם!

לשטיחים במבצע 🔥
הדמיה בבית שלך
הדמיה בבית שלך

בית נופש בקיסריה – יעל דובקין

26/03/2023

מגבלת הגובה

האתגר הראשון שעמד בפני הוא להתמודד עם הגבלת הגובה במגרש. החברה לפיתוח קיסריה מגבילה את גובה הבניה לאורך קו החוף ומאפשרת בניית קומה אחת בלבד במגרשים אלו. הרעיון לחפור את קומת האירוח של הבית, כך שהיא נסתרת מן העין, אפשר לי לייצר בית העונה על כל דרישות הפרוגרמה ועם זאת, אינו מתנשא לגובה ולא חוסם לסביבה את המבט לים. החזית הראשית של הבית חושפת מבנה בעל קומה אחת עם פרופורציות מדויקות. הקומה החפורה מתהדרת בגובה פנימי של 3 מ’ והיא פונה לחצר היקפית חפורה. חצר זו נפתחת לפטיו משותף לשני המבנים. כך, שבניגוד לקומת מרתף, מתאפשרת חדירת אור טבעי ונוף ירוק לכל אחד מחללי האירוח.

חלוקה לשני מבנים

החלוקה לשני מבנים נבעה מצורך עיצובי ופונקציונאלי. מבחינה עיצובית, חלוקת המבנה שוברת את המסה של מבנה מאורך. מבחינה פונקציונאלית, חלוקת המבנה לשני מבנים מאפשרת חוויה של בית קטן ואינטימי יותר, כאשר המשפחה מגיעה בהרכב מצומצם יותר. שני המבנים מחוברים בגשר זכוכית מרהיב החוצה את הפטיו החפור ומאפשר מבט לבריכה.

שתי חזיתות-שתי חוויות

המבנה המלבני המאורך של המגרש, הביא לתכנון בית עם שתי חזיתות עיקריות:

החזית הצפון מערבית – פונה לים ולבריכה המרהיבה.

החזית הדרום מזרחית – זוהי החזית השקטה, פונה לחצר החפורה. שתי חזיתות אלו שונות באופיין ומעניקות שתי חוויות שונות במהותן.

החללים ה”ציבוריים” של הבית במבנה הראשי פונים לחזית הצפון מערבית. חזית זו נהנית מהבריכה המרהיבה, מהג’קוזי מהגינה העצומה. החזיתות לכיוון זה עשויות ויטרינות זכוכית ומאפשרות מבט תמידי לכיוון הבריכה והים. כאשר הוויטרינות פתוחות החלל הפנימי מתמזג עם החוץ. ומאפשר תחושה של חופש בחללים הרחבים. בקומה התחתונה, חדרי האירוח פונים לחזית הדרום מזרחית. החזית השקטה. החדרים מאפשרים יציאה לגינה ההיקפית. זוהי החזית השקטה והירוקה ממנה נהנים אלו המחפשים שקט ושלווה.

סכימת המבנה

המבנה המלבני המאורך של המגרש, הביא לתכנון בית בצורת L, מחולק לשני מבנים בעלי שתי קומות:

המבנה הראשי של הבית: מכיל בקומת הכניסה: את החללים הציבוריים של הבית: סלון, פ.אוכל, מטבח, חדר משפחה.. ובקומה התחתונה את חללי האירוח וחדרי הרחצה.

המבנה הקטן של הבית: מכיל את סוויטת ההורים בקומת הכניסה וסוויטת אירוח נוספת בקומה התחתונה.

שני גרמי מדרגות ממוקמים בכל אחד מקצוות הבית ומאפשרים תנועה זורמת.

שטח: 1805 מ”ר
בנוי: 740 מ”ר

WhatsApp